NSA uspořádala seminář o provozních dotacích

04.05.2023 07:44

Národní sportovní agentura uspořádala seminář o provozních dotacích, který byl určený pro zástupce sportovních svazů a střešních organizací. Důvody pořádání semináře, vize a cíle NSA v roce 2023 přibližuje předseda Národní sportovní agentury Ondřej Šebek.

„Když jsem v prosinci nastupoval do funkce předsedy NSA, tak jsem jako jednu ze svých priorit chtěl nastavit větší komunikaci se zástupci sportovního prostředí a po seznámení se s aktuální problematikou jsme v průběhu dubna uspořádali dva tematické semináře, které byly určeny pro zástupce odborné sportovní veřejnosti ať už sportovních svazů nebo subjektů ve sportu se pohybujících. První proběhl 4. dubna, jehož hlavním tématem byly informace o provozních dotacích a 25. dubna proběhl seminář, jehož obsahem byla problematika investicí. Tyto oblasti jsou obsahově i formou výzev diametrálně odlišné, a proto jsme uspořádali ty semináře odděleně.

Jako povinnost jsem vnímal seznámit zástupce ze sportovních prostředí a sportovních svazů s novým vedením NSA, které bylo jmenováno na základě toho, že začal platit nový zákon o podpoře sportu, takže jsem seznámil zástupce sportovních svazů s svými kolegy z rady NSA, seznámil jsem je s aktuální problematikou a s agendou, kterou řešíme na té běžné denní bázi a samozřejmě největší důraz byl kladen na informaci o průběhu zpracování a vyhodnocování všech dotačních výzev, těch provozních za rok 2023 a jsem rád, že jsem mohl seznámit všechny účastníky semináře, že vyjma toho nejrozsáhlejšího programu Můj klub budou všechny dotační výzvy provozní vyhodnoceny během měsíce dubna, týká se to podpory svazů, střešních organizací jako je Český olympijský výbor nebo Sokol – tyto výzvy budou vyhodnoceny do konce dubna a všichni budou vědět s kolika prostředky můžou počítat a v průběhu dubna nejpozději v prvních dnech května budou všechny tyto prostředky vyplaceny. To je nejzásadnější informace, která se týká aktuálních věcí.

K budoucímu období jsme seznámili zástupce sportu o tom, že máme ambici vypsat výzvy na rok 2024 ještě v letošním roce v podzimním období, a to tak aby v návaznosti na případně schválený státní rozpočet jsme mohli výzvy letos nejen vypsat, ale i vyhodnotit, aby sportovní subjekty věděli, s jakou částkou mohou na příští rok pracovat. Dále jsme avizovali změny ve výzvách. Zásadní věc je, že nechceme zásadně měnit složení výzev, ty výzvy pokrývají celou škálusportovního prostředí, ale domluvili jsem se na určitých avizovaných změnách. Nejvýznamnější bude, že subjekty, které vykazují členskou základnu budou muset prokázat, že všichni členové uhradili roční členský příspěvek ve výši 200,- korun a druhou zásadní změnou v programu Můj klub bude, že podmínkou udělení dotace bude potvrzení svazu, případně jiné střešní organizace o tom, že vykazovaní sportovci opravdu sportují a účastní se soutěží, což je podmínkou té dotační výzvy.

Na semináři jsme diskutovali i další agendu spojenou se sportem, a to je postoj NSA k účasti Rusů, ruských a běloruských sportovců na olympiádě, který je konzistentní a snažíme se dělat takové kroky, aby pokud nebude ukončena agrese Ruska na Ukrajinu, tak aby bylo zamezeno účasti ruských a běloruských sportovců na olympiádě. Do agendy NSA patří i problematika antidopingu, jsem rád, že jsem mohl potvrdit, že byl ustanoven Národní rozhodčí soud pro sport včetně vzniku všech oficiálních dokumentů a tento orgán již vykonává svoji činnost. A poslední věcí, která se týká antidopingu je, že NSA pracuje na zprovoznění aplikace, která bude určena všem sportovcům a díky ní budou moci z čárového kódu léčiv zjistit, jestli ten daný přípravek je dopingovou látkou nebo není / nebo je dopingem nebo není.“

Zdroj: NSA